Digitaal sterk en commercieel

Online sales specialist

Ben je digitaal sterk én commercieel ingesteld? Word dan onze nieuwe online sales specialist! Wij zijn een groothandel gespecialiseerd in schadevoertuigen, met een continu wisselende voorraad van ongeveer 1.000 voertuigen. Vanuit onze vestiging op bedrijvenpark Drachten-Azeven kopen en verkopen wij voertuigen in binnen- en buitenland.

Wat ga je doen?

De werkzaamheden die je gaat vervullen zijn op zich niet nieuw, deze worden nu nog door onze verkoopmedewerkers uitgevoerd. Maar omdat het contact via digitale kanalen zoals WhatsApp en e-mail steeds belangrijker én intensiever wordt, hebben we besloten hier een losse functie van te maken. Hoe je werkdag er precies uit komt te zien, ontdekken we gaandeweg samen. In grote lijnen geldt: jij bent het eerste aanspreekpunt voor klanten die via digitale kanalen contact zoeken. Je beantwoordt hun vragen over onze voertuigen, verwijst ze naar de juiste informatie, en zodra blijkt dat er oprechte interesse is, zet je het contact door naar één van je verkoopcollega’s.

Veel van onze kopers komen uit het buitenland, waardoor de berichten die we ontvangen vaak in het Engels, Duits of andere talen zijn. Jij beantwoordt deze vragen meestal ook in diezelfde taal. Uiteraard helpt de digitale wereld ons daarbij heel goed, dus we verwachten niet dat je deze talen zelf vloeiend spreekt of schrijft. Wat we wel verwachten, is dat je overzicht houdt. Aan het einde van de dag zijn WhatsApp en e-mail bijgewerkt, en hebben alle klanten een reactie gekregen. Dat maakt jou onmisbaar in ons team!

Jij bent het eerste aanspreekpunt voor klanten die via digitale kanalen contact zoeken. Aan het einde van de dag zijn WhatsApp en e-mail bijgewerkt, en hebben alle klanten een reactie gekregen. Dat maakt jou onmisbaar in ons team!

Jouw taken

  • Beantwoorden van klantvragen via e-mail en WhatsApp
  • Informatie geven over o.a. schade-inzicht, registratie/documentatie, transport en exportmogelijkheden
  • Ondersteunen van het verkoopteam met administratie en communicatie
  • Meedenken over hoe we onze digitale klantcommunicatie verder kunnen verbeteren

Wat vragen we van je?

  • Een klantgerichte en proactieve houding
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel spreken als schrijven (Engels en/of Duits is een pré)
  • Affiniteit met auto’s en/of techniek
  • Ervaring met digitale communicatiekanalen (zoals WhatsApp en e-mail)
  • Zelfstandig, nauwkeurig en gestructureerd kunnen werken
  • Je hebt geen 8-17 mentaliteit en bent 40 uur per week beschikbaar

Dit bieden wij jou:

  • Een leerzame functie binnen één van de snelst groeiende handelsbedrijven in (schade)voertuigen
  • Een goed salaris
  • Werken in een collegiaal team met fijne werksfeer
  • Een platte organisatie met korte lijntjes

Contact

Wil je meer informatie? Of een dag meelopen in ons bedrijf? Een afspraak is zo gemaakt. Reageer eenvoudig via app of een belletje;

Marrit Bergsma

 

Direct solliciteren?

Vul ons sollicitatieformulier in en we komen er bij je op terug!

Solliciteren / reageren